Stránky PROJECT 52 ... ROK 2015

Why Not? p.h.o.t.o.

Moje fotka
"What uses having a great depth of field, if there is not an adequate depth of feeling?" W. Eugene Smith

středa 30. května 2012

Canon ZOOM Praha

Včera proběhl v Praze v ZOO další ročník oblíbené akce Canon ZOOM. Loni jsem ještě netušila, že něco takového existuje, protože rozhodnutí, že si asi koupím zrcadlovku, ještě nebylo ani na světě... ale letos jsem si ho už ale nemohla nechat ujít.
Bára se chtěla letos zúčastnit soutěže, ale mně se popravdě moc nechtělo. Co taky já jako začátečník můžu čekat, že? Ale abych netrhala partu, nechala jsem se ukecat a přepnula po mnoha měsících poprvé zpátky z RAWu do jpg. 

Soutěžní fotografie musely být foceny právě do jpg a bez jakýchkoliv dalších úprav... prostě tak, jak vylezou z foťáku. Ale protože jsme s Barčou přišly hlavně testovat lepší stroje, objektivy na které nikdy nebudeme mít a povídat si, moc jsme toho soutěžně nenacvakaly :-))
A tak vám sem poprvé dávám fotografie tak, jak jsem je nafotila. Bez úprav, bez rovnání, bez úprav expozice,...takže prostě s chybami. Ale když už, tak už :-)) 

PS: Ty horší jsem samozřejmě smazala...a že těch rozmazaných fotografií...hlavně těch kapek... bylo :-D




Canon EF50mm f/2.5 Compact Macro


Canon EF-S60mm f/2.8 Macro USM 
A kapička menší než špendlíková hlavička :-)


Canon EOS 5D Mark III 
Canon EF300mm f/2.8L IS II USM +2x III






 
Lovci jsou loveni :-)








 Beruška bez teček


Canon EF85mm f/1.2L II USM .... na clonu 1,2

 
A ještě Baruška s pevnou pětaosmdesátkou na clonu 1,2


 
No a tady nějak najednou nevím, co napsat...
Asi jen to, že mám obrovskou radost, že zrovna tahle moje fotka letošní pražský Canon ZOOM vyhrála. Vůbec ne kvůli té výhře, ale kvůli tomu, že to  ocenění a těch pár milých vět, od několika profesionálních fotografů, pro mě hrozně moc znamená. Je to něco, co jsem upřímně v životě nečekala...a co mi už nikdo v životě nevezme.
















28 komentářů:

  1. Verco, fotky jsou uzasne...a MOC MOC gratuluji!!! Verim, ze jsi musela byt nadsena!! Co objektivy a fotaky...touzis po necem po takove akci?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žanet, mooooooooc děkuju! Nadšená...ani nevím...já se z toho doteď nevzpamatovala :-)))
      No a jinak jsme si s Barčou zaáchaly nad pevnou šedesátkou makro, jak člověka pustí úžasně blizoučko k objektu....No a pak nad tím novým 5D Markem III a pevnou 85mm. To je úžasný páreček.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  2. Verčo, moc gratuluju k výhře:) Ta fotka je nádherná a nejen ta. Jsou krásné všechny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mončo, moc děkuju! Měla jsem holt štěstí. Ve správný čas na správném místě...a nejen já, ale i ten psoun a páv....Krásně to do sebe zapadlo ;-)

      Vymazat
  3. Ahoj Veru, obroooovská gratulace, fotka je skvělá ale áchám na každou tvojí. Užij si skvělého nového mazlíka:-) Klára

    OdpovědětVymazat
  4. No bodejť vždyť fotíte jako pánbůh a jestli jen rok se zrcadlovkou, tak to teda padám na zadek! No holt někomu to jde samo, můžu jen závidět. A taky moc pěkně píšete:) Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moniko, hrozně moc děkuji! Cením si toho, že jste napsala a přeji hezký den.

      Vymazat
  5. Veru nádhera! A ještě když píšeš, že fotky jsou bez úprav, tak to je pecka. Jo a gratuluju - zasloužíš si to!
    Snad se na mě nebudeš zlobit, když se Tě zeptám proč už nejsi na MMB? Chybíš tam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renato, díky moooooc....Ony jsou sice bez úprav, ale ten jpg si to holt trochu doupraví sám k lepšímu. Proto je člověk vždycky zklamaný, když přejde z jpg na RAW a většina té práce je na něm. Já si jpg na foťáku nenastavila 3/4 roku, takže jsem byla opravdu překvapená, co z toho vylezlo...Mile překvapená :-)

      A z MMB jsem se stáhla na čas do ústraní, protože jsem řešila, jestli tam vůbec mám chodit a hodnotit cizí fotografie...Jestli mám na tu kritiku právo, coby skoro začátečník. Ty víš, že tam nedávám nikomu nic zadarmo a je mi jedno, jestli někdo fotí měsíc nebo 10x tak dlouho, co já. Ale právě tohle je věc, kterou mi spousta lidí nedokáže odpustit...Ale já tleskám jen tam, kde je to podle mě zasloužené, protože jinak se nikdo z nás nepohne dál...A psalo mi už hodně lidí, že chtějí, abych se vrátila, takže jsem rozhodnutá do toho zase jít i s tím, že si to zase slíznu ;-)

      Vymazat
  6. Vau, úžasné, dokonalé, prostě nádhera. Máš skvělé oko na to, co a jak zachytit, fotky žádnou úpravu ani nepotřebují. Jsi vážně dobrá ☺ ☺ ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adél, moc moc děkuju! .... A neboj, do koše jich taky letěla spousta ;-)

      Vymazat
  7. Veru, tyhle fotky jsou naprosté skvosty. A to jsme se nedávno s holkama bavily, že nám fotky ze ZOO nic moc neříkají - no, to jsme ale ještě neviděly tvoje fotky :-) Máš zlaté ruce a obrovské nadání. Opravdu tleskám. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, děkuju moooooooooooc! Já většinou v zoologické taky fotím spíš tu naši dravou zvěř. :-D
      Velký vliv na ty fotky mělo i super počasí, protože bylo dost světla, ale občas přišel mrak a tak ani u toho jpg nebylo moc přepalů, časy ušly, nešumí to,...Prostě štěstí!

      Vymazat
  8. Nádherné fotky, moc ti gratuluji, výhra je zasloužená, na mimi mě taky moc chybíš, myslím, že ten, kdo se chce trochu ve focení posunout dopředu, kritiku vezme, protože mu to pomůže.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, moc děkuji...Na MMB se brzy jistě zase sejdeme. Budu mít asi ještě tak týden trochu fofr, ale pak nastoupím v plné polní ;-)

      Vymazat
  9. Moc gratuluju!!! Urcite si vyhru zaslouzite, Vase fotky jsou proste uzasne. Preji hodne dalsich skvelych cvaku! Mejte se fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, moc moc moc děkuji! Ani nevíte, jak mě tyto věty hřejí u srdce. Moc si toho vážím!

      Vymazat
  10. Velká gratulace, fotky máte nádherné. Jarka

    OdpovědětVymazat
  11. Veru, i já ti moc gratuluju! Tvoje fotky jsou nádherný, zachycují nejenom obraz, ale i emoce a to je umění!Takže gratulace, užívej si "svojí slávu" a foť foť foť protože je to prostě pecka!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, děkuju moooooc. Můžu ti říct, že já si ani nepamatuju, co jsem tam před tou spoustou lidí blekotala do mikrofonu. Já byla tak rozklepaná, že to se mnou málem šlehlo :-))) .... A fotit budu rozhodně dál, mám takových nápadů, co nestíhám realizovat... Ale to asi známe všechny ;-)

      Vymazat
  12. Veru, už jsem ti tam sice gratulovala osobně v zoo, ale ještě jednou tudy!! Máš to vítězství právem!!! Máš je všechny krásný, ale ta vítězná je prostě nej... A tady mě to zase utvrzuje, že i jpg umí dělat krásné fotky, když to někdo UMÍ! Fakt paráda, všechno!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, jsi hodná...a moooc děkuju! Omlouvám se, že jsem byla trochu mimo, ale já měla nervy totálně na pochodu :-)))

      Vymazat
  13. Gratuluji,rozšiřuji si obzory,že pořádá ZOO takové akce,snad by nevadilo,že mám Nicon :-).A do ZOO se chystám...mějte se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! Canon ZOOM pořádá pravidelně přímo společnost Canon http://ecanon.cz/akce/zoom/
      A určitě příští rok zajděte taky, lidí s Nikonem na krku tam byla spousta ;-)Veronika

      Vymazat
  14. Woah! I'm really loving the template/theme of this site. It's simple, yet effective.
    A lot of times it's very difficult to get that "perfect balance" between superb usability and appearance. I must say you have done a very good job with this. Also, the blog loads super quick for me on Safari. Excellent Blog!

    Here is my web-site ... Jcpenney printable discount coupons

    OdpovědětVymazat