Stránky PROJECT 52 ... ROK 2015

Why Not? p.h.o.t.o.

Moje fotka
"What uses having a great depth of field, if there is not an adequate depth of feeling?" W. Eugene Smith

sobota 24. prosince 2011

Adventní kalendář

Další z akcí našeho babince....Každý den, jedna aktuální fotka...až do Ježíška....Prostě adventní kalendář :-)


Dvacet čtyři
Dnes to byl náročný den...ale velmi krásný náročný den... 
Doufám, že i Vy jste si ho užili přesně tak, jak jste si ho ještě včera večer v hlavě vysnili... Nebo možná ještě lépe.


Dvacet tři

Tak a všechno je hotovo... Obvykle nám stromeček přes noc ozdobí Ježíšek, ale dnes o děti poprvé zdobily s námi. Je celá bílo-stříbrný, jen uprostřed trůní velká červeno-zlatá koule, kterou naše princezna sama zdobila :-)


Dvacet dva
Ježíšek za dveřmi a obě děti marodí....Kašlou a slečně M. zase leze horečka nahoru. :-(
Ale ani nemoc nemohla zabránit těm dvěma ve zdobení perníčků. Mají to krásné a hned zítra pošlou po tatínkovi perníčky pro paní učitelky ve školce, pro dědečka a dostane i teta, strejda, prababička,..
A tenhle jeden maminčin perníček je pro Vás, holky fotografky ;-)


Dvacet jedna
Dnes mě čeká předvánoční nákupní odpoledne s mojí sestrou. Zkoušení oblečení, očichávání všeho možného v Sephoře a kafíčko a pokec ve Starbucks. Naše tradiční kolečko :-) ...
A dnešní pár minut stará fotka.


Dvacet
První okénko v kalendáři s dvojkou na začátku...Už se nám to blíží :-)
Dnešek je dnem velkého boje...boje za záchranu hraček. S kašlem už mám doma zase oba prcky a tak jsme se vrhli na probírání jejich krabic s hračkami. A je vám jasné, jak to vypadá. Schovat, neschovat...vyhodit, nevyhodit? Dnes jsem maminka, co stojí rozhodně na straně zla... Tedy alespoň podle dětí :-)



Devatenáct
Včera jsme malovali, dnes přišlo na řadu tapetování...Ano, jsme padlí na hlavu :-)...A proto jsem ještě o půlnoci stála na štaflích s rukama od lepidla. Děti už spinkaly a naše čivava taky. Ale je to potvůrka a jakmile jsem vyndala foťák, kukadla se jí rozzářila... No, bojovala statečně, ale spánek byl silnější a tak se jí očka přivírala a přivírala...až se úplně zavřela.


Osmnáct
Vánoce se blíží a u nás nastal čas na poslední neodkladné dodělávky doma. Každý rok máme něco... Jsem občas příšerný puntičkář a právě před svátky mám pocit, že věci, které jsme nestihli udělat od léta, už prostě udělat musíme, jinak by k nám snad Ježíšek ani nestrčil nos :-) ... A tak dnes malujeme... a mlsáme jablka v hořké čokoládě, která neskutečně miluji. Jahody fajn, banán delikatesa,... ale není nad to, se zakousnout do kyselého zeleného jablka a pořádné vrstvy hořké čokolády k tomu. 


Sedmnáct
Dnes jsme měly s holkama další fotobabinec... Couraly jsme centrem Prahy, popíjely svařák, cpaly se trdlem, povídaly a bylo to moc fajn... Všude spousta světýlek, vánoční výzdoba, koledy... jen to počasí vůbec vánočně nevypadalo... A tak ani moje dnešní fotka do kalendáře není taková, jakou byste možná čekali :-)


Šestnáct
Je pátek a prckové mají dnes ve školce nadílku...A aby mohla být za týden  i u nás, tak balím první dárky... Všechny ještě ani nemám, ale není od věci mít zabalené alespoň ty pro děti... Co kdyby je zase přes víkend schvátila nějaká ta viróza... To si mě pak doma hlídají jako ostříži, aby jim náhodou něco neuniklo :-)


Patnáct
Dnešek byl úplně obyčejný den. Prckové byli ve školce, já pracovala a naše čivava chrněla celý den doma na polštáři...nedělo se vlastně téměř nic, co by naznačovala, že už za pouhých 9 dní nastane den D.
Navečer jsem napekla dva různé druhy pečeného čaje, ale ten vyfotím až zítra...Zatím trůní v zavařovacím hrnci...A tak jen jeden večerní rychlocvak, ať pana B. s tím focením nešidím ;-)


Čtrnáct
Dnes nás čeká vánoční besídka ve školce. Nemůžu se dočkat, až uvidím ty naše šmudlíky zpívat a taky hrát pohádku O velké řepě, kde jeden hraje dědečka a druhý vnučku...No prostě hlavní role :-))...A protože máme donést nějaké cukroví, narychlo jsem vše musela dodělat...Tedy úplně vše ne, protože čokoládové lanýže budu dělat až těsně před svátky, ale 9 druhů už je hotových...A stále marně čekám na balíček s čokoládovými ozdobami na karamelové košíčky.
Ale myslím, že medvídci z bílé čokolády se dětem budou líbit možná ještě víc.


Třináct
Venku přituhuje a sýkorky se začínají osmělovat a létají nám až před okna na terasu a uzobávají rohlíky, co tam mám nachystané pro kachny a labutě....Bylo tedy načase nainstalovat jim na zahradu krmítko...Tohle jsme koupili loni. Je to tak trochu kýč, ale stojí hned vedle chaloupky našich dětí a tak nějak sem prostě patří...A ptáčkům se líbí mnohem víc, než to staré...No a mě úplně hřeje u srdce, když pozoruji tu velkou spoustu návštěvníků a tu rozmanitost
Tady... skoro uprostřed města.


Dvanáct
Dnes šupajdily děti konečně po nemoci zase do školky a já měla víc času na práci a taky na focení...Měla jsem radost, že konečně můžu vytáhnout ze šuplíku schované dopisy pro Ježíška, protože mě děti nenačapají...A pak si navečer vzpomenu, že jsem si nechala na foťáku nastavenou téměř tu nejhorší jpg kvalitu a už je tma a děti doma...Stane se, no :-))


Jedenáct
Je neděle a my děláme, jako by nebyla...Respektive od rána makáme jako diví na přípravě Vánoc, abychom měli náskok a mohli si pak dovolit nějaký ten výlet, poslední nákupy, kadeřnici, kino, ... 
A tak myjeme, leštíme, pereme, luxujeme, šoupeme s nábytkem...a já plním cukroví...A ti naši raraši chvílemi dělají, že dělají a přitom nedělají nic, jenom bordel... Ale my je stejně milujeme ;-)


Deset
Dnes poslední den pečení...Šlo mi to hezky od ruky, až se divím a od zítra se vrhnu na zdobení...A aby ten dnešek nebyl zase jen o cukroví, tak tohle je vánoční výzdoba naší terasy, aby tyhle super velké květináče přes zimu nezahálely, koupili jsme několik buxusových koulí, já vyrobila kartónové falešné dno, vysypali jsme je piniovou kůrou a budou nám tu dělat radost až do jara, kdy vyndáme naše zazimované liriopky :-)

Devět
Je deset hodin večer a já už toho mám plné kecky. Celé odpoledne sázím do trouby jeden plech za druhým a nemá to konce. Děti chvíli pomáhaly, ale sami víte, jak taková pomoc vypadá....Ale zítra zapneme troubu naposledy, já se s tím poperu a bud klid...a určitě stihneme i spoustu jiných věcí...a já nějakou zajímavější fotku ;-)


Osm
Dnes přišly na řadu mandlové hruštičky...a tak jsem ulepená až za ušima...Jinak se to prostě dělat nedá...a stejně jako každý rok mi vrtá v hlavě představa těch obřích mandlových hrušek, co lidem asi vylezou, když postupují přesně podle receptu....Prý 35 kousků....Hahaha, to bych chtěla vidět....My jich letos máme z jedné dávky přesně 117 ;-)


Sedm
Venku se zatáhlo a možná...možná by mohl padat první letošní sníh...
A nás čeká mletí mandlí a ořechů na další těsta a taky první pečení....A ten "hadr" na fotce je moje vánoční zástěra. Nosím ji jen při pečení cukroví už přes 20 let...Patřila mojí prababičce. Klasické vesnické prababičce, co každý den sbírala vajíčka od slepiček, háčkovala krajky a v zástěře chodila celý den...A tohle je jedna z nich.


Šest
Už je na čase začít s cukrovím. Dělávám ho tak 13-14 kilo a ani letošek nebude vyjímkou....Nejdřív začínáme s těsty, která potřebují nějaký čas uležet a tak vážíme, sypeme, oddělujeme žloutky od bílků, vyškrabujeme vanilkové lusky, hňácáme....a slečna M. píše na samolepku, kolik bílků nám zbylo....Ty použijeme zítra na další druhy.


Pět
Čert u nás nebyl....Nechtěli jsme ho tu....Stačí, že nechal dětem venku pytel s uhlím a taky velký ohořelý dopis. Zlobit se prostě nemá.....Tedy samozřejmě, že zdravé děti zlobit musí, ale psssst :-)
A když už Mikuláš nebyl zrovna štědrý...a já ho fakt chápu...tak mohou děti dostat i nějaký ten dáreček od rodičů, kteří si myslí, že to s dětmi není zas až tak špatné....A čtení na následujících pár dní je jasné 


Čtyři
Dnes jsem vůbec nevěděla, co vyfotit. Zdobili jsme ten včera upečený dort, ale to jsem sem zase dávat nechtěla. Jinak jsme se věnovali úklidu garáže...taky žádný fotošlágr :-)....a pak jsme si samozřejmě hráli, kreslili a vyšívali....Nojo, vyšívají oba, jestli se to tak dá  nazvat...Takže jedna fotka z našeho stolu...úplně aktuální


Tři
Většina lidí už peče možná perníčky nebo cukroví, ale my dnes pekli dort...A  moje velké pětiletá slečna vydatně pomáhala....vážit, míchat i ochutnávat :-)


Dva
Když mi slečna M. vyrobila ten super velký obrázek dortu, nemohl brácha zůstat pozadu...a tak mám už dortíky dva a oba ode dneška visí na čestném místě na nástěnce v kuchyni.


Jedna
Dnes je prvního prosince a já začínám tvořit adventní fotokalendář....A první fotka bude víc než symbolická (a taky trochu kýčovitá :-)), protože nejen já dnes otevírám první okénko na svém blogu.



2 komentáře: